fredag, november 18, 2005

Musik är roligt

Att musicera har alltid varit kul. Jag är en medelmåtta musikant men trivs så bra med det att det tar ganska mycket tid nu för tiden. Och ännu mer nu när det närmar sig jul med alla vad det innebär. Jag är med och spelar i tre orkestrar; Nya Stadens Storband, Hällekis musikkår och Lidköping-Kållands musikkår och här är det saxofonen som får jobba mest. I storbandet och i LKM spelar jag tenorsaxofon och i Hällekis altsaxofon. Sen har jag en nyinköpt sopransax av märket Yanagisawa som är helskön att spela på. Den är inte rak som de flesta utan ser ut som en vanlig sax fast lite mindre.

I mitt yrke som lärare finns musiken för tillfället dagligen på schemat och det som övas på nu är sånger till den adventsamling vi ska ha på fredag nästa vecka.

Helgen ser ut som följande: Idag fredag är det sektionsövning med storbandet i Skövde där vi tar in på Patriks jobb. Sedan är det dags för storbandsövning imorgon lördag. Roger, vår ledare, har annoserat att vi kommer att hålla på ett tag så det är bara att bita ihop, dock inte för hårt för det sliter så på rörbladen.. Sedan på lördagskvällen firar Lions i Götene 50 år och jubilerar på kurorten i Lundsbrunn. Jag ska dit för att bevaka det hela för tidningens räkning. (Jag extraknäcker som frilansskribent, främst på NLT). På söndagens förmiddag är så dags för att fara till Töreboda där brorsans minsting, Vincent, skall döpas. Sen vet jag inte riktigt vad som händer på söndag eftermiddag...

1 Comments:

Blogger Min Blogg - Nu på andra sidan "älva" said...

Jag har nu varit och övat med de andra saxarna på Patriks jobb i Skövde. Det går väl ganska bra... Det vi övar inför nu är ett tretal av konserter med storbandet som går under namnet Svängjul. Vi körde en konsert i Lidköping ifjol och det blev så klart en dundersuccé. I år så går den första konserten av stapeln i Stenhammarkyrkan i Lidköping den 3:e december kl. 19.00. Den andra konserten i Missionskyrkan i Götene den 4:e december, också den kl. 19.00. Den tredje och för närvarande sista julkonserten med NSS sker den 10:e december i Mariestad kl. 19.00.

18 november, 2005 20:43  

Skicka en kommentar

<< Home