söndag, december 02, 2007

Första julbordet

Var i Göteborg häromdagen och bodde på hotell Novotel som ligger vid det tyska färjeläget. Anledningen till att jag var där var att jag var där i egenskap av kommunansvarig för PIM och alla kommunansvariga i Sverige var inbjudna av Myndigheten för skolutveckling för ett par dagars snack om IT i skolan. Hotellet är inrett i ett gammalt bryggeri som bland annat tagit fram gamla godingar som Carnegie Porter. Efter att ha smakat på ett gott mörkt öl av husets egna sort, som var en ren njutning, fick jag tänka mig för att inte falla in i frestelsen och ta flera drycker denna afton då bilen som jag körde till Göteborg hade ett alkolås monterat och det vore ju ett öde att bli stående där för en sådan dum sak. Under kvällen avnjöts också årets första julbord, med överdrivet mycket västkustkänsla, vilket resulterade i att jag promt bara såg åt det som stavades kött.