lördag, juni 03, 2006

Värsta draget!

Idag har jag vart i Hällekis och Falkängen och riggat inför morgondagens musikfest som vi i Hällekis Musikkår anordnar, Musik på Bruket. Det största jobbet inför denna tillställning är att fixa och administrera alla sponsorer som är med och stöttar vår verksamhet, men det är ju en angenäm företeelse...

Ikväll när jag skulle ta en sväng ut för att tanka bilen så var gatan som jag bor på avstängd. Men det gick att komma ut iallafall. När jag så åkt en lite bit in mot centrum så märker jag till min fasa att jag för första gången hamtat mitt i värsta Cruisingen... Detta var en ny upplevelse det var med en pust som jag åkte ut ur stan för att köra runt hela byn så att jag skulle kunna komma till macken utan att återigen fastna i bilköerna... Det slutade dock lyckligt och jag har nu en nytankad bil igen...