söndag, september 10, 2006

Sorglig göteborgsvistelse med skånsk touch

Efter att ha satt ut Hondan på diverse nätannonser under sommaren så slog tillslut en kille från Lund till och köpte bilen. Han ville försäkra sig om att bilen var i dugligt skick vilket ledde till att jag tog kärran till Motormännens besiktningsverkstad i Göteborg för att göra ett M-Test. Där fick japanesen en grundlig omgång av besiktingsmannen och efter en dryg timma och 1500 spänn fattigare så mötte jag upp skåningen i Nordstan i city. Snäll som jag är så lät jag honom provköra bilen och vi åkte igenom Götatunneln för första gången och det var en upplevelse utöver det vanliga. Han blev, som alla andra som aldrig kört ett sådant fartdunder, genast lyrisk över accellerationen och väghållningen. 6,6 sekunder klarar ju bara mycket starkare bilar av och väghållningen berodde mycket på de nya Pzero Nero-sulor som jag precis lagt på. Turen slutade gott och snart var vi tillbaka i Nordstan där vi gick in på SEB och slutförde affären. Snipp snapp slut så var den sagan slut... ...jo just det, jag fick åka tåget hem...