fredag, november 25, 2005

Fyrtiosjunde veckan gick snabbt

I onsdags fick jag så hjälp med spottarna i taket och det blir skitbra! Det är lite arbete kvar ännu men mina bröder som jobbade hårt den kvällen gjorde ett perfekt jobb. Jag fick ge mig iväg för att göra ett frilansjobb i Skara och när jag kom tillbaks hem så var Johan kvar och slet. Han blev belönad med en schysst pizza från Amigo så att han kanske kommer tillbaka nån dag... Under torsdagen var det fortsatt frilansjobb och fredagens bravader är ännu inte slut. Idag har vi haft advetsfirande på vår skola och jag och Martin hade övat sånger med barnen. Det gick riktigt bra och alla tog i ordentligt. Det var en stämningsfull stund enligt mången lyssnare. Jag glömde säga det att vi igår fick reda på att vi fått kommunens miljöpris på 10 000 spänn, och det känns ju bra. Göran på NLT hade ringt till Benga för att ställa några frågor och Benga hade inte hört nåt innan så han blev ju glatt överraskad, så också vi. Göran skrev ihop en artikel för dagens tidning, men han hade ingen möjlighet att komma ut till skolan för att ta en bild. Gissa vem som plockade fram bössan och lossade av några skott på tre killar som grävde runt i en av våra komposter? Räddaren i nöden, igen...
Imorgon lördag är det frilansjobb i Götene 09.00 sedan på kvällen är det mer jobb i Hällekis då Trolmens IF firar 60 år.
På söndag är det första advent, ska man ta fram staken då?

Denna vecka är vår nya hemsida, som jag lagt ner åtskilliga timmar på, publik!