lördag, december 03, 2005

Lördag i sängen


Igår, fredag fick jag äntligen taklisterna på plats. Pappa och Henke hjälpte mig och det blev skitbra, igen... Ska nu bara pilla i lite färg här och där så blir det prima. Lutar åt att börja med golvläggning i veckan som kommer.
Fredagskvällen började i Hällekis där jag var och övade ett genrep inför julkonserten i morgon, söndag. Det gick skapligt och vi hoppas på mycket folk.
Gårdagskvällen fortsatte sedan med Café och Bar i Lidköping som intogs av ett tjogotal kollegor till mig. Det var Anna som fyllt 40 bast som firades och det var riktigt trevligt, trots allt snack om dillkvistar hit och dit.
Lördagsmorgonen försvann fort då jag vaknade kl. 12.00. 13.30 var det samling för storbandets repetitioner inför kvällens konsert - Svängjul. 18.00 drog konserten i gång och det gick väl också skapligt. Vi hoppas dock på ännu bättre uppförande imorgon kväll då vi spelar samma konsert i Götene. De enda kändisar som kom till konserten ikväll var Hanna och Ann-Christin och det var mycket roligt att träffa dem.
Jag, Urban och David tog sen en traditionsenlig tur till McDonalds där vi inmundigade varsin McBacon DeLuxe.
Slutade kvällen med att handla lite bröd och tvätta bilen. Nu skiner den igen, kanske en dag, kanske två...